04 Kasım, 2014

Kırkyama ve laleler

Soğuk bir Ankara gününden merhaba. Havalar çok soğudu  buralarda, dışarı çıkmak yine işkence olmaya başladı. Dışarıda olan herkese Allah kolaylık versin. Havalar soğuyunca ben de kurslarımı biraz ihmal ettim. Örgüye gitme konusunda çok istekli davranmıyorum ama kırkyamaya gitmek için elimden geleni yapıyorum. Örgüde de öğreneceklerim var ama kırkyama benim için bilinmeyen bir mecra olduğu için ona karşı biraz daha istekliyim. Hele de son gittiğim gün bu haftanın programını öğrenince mutlaka gitmeliyim diye düşünür oldum.

Bu arada kırkyamada ilk işimi bitirdim. Bu tüm yeni başlayanların yaptığı minik iğnelik. Pek cici pek süslü bir şey oldu :) Resimlere yakından bakarsanız dikiş konusundaki beceriksizliğimi görürsünüz. Ama azimliyim ilerleteceğim. 




Minik altıgenleri kesip karton kalıpla birbirlerine diktik. Bu arada benim gittiğim kırkyama kursu eld edikişle yaptırıyor, makina  kullanmıyoruz.Özellikle istedim el dikişi, bakalım üstesinden gelebilecek miyim?

 


Alttaki resimdeki de yeni projemin kalıbı, yıldızlardan oluşan renkli bir elişi çantası yapmayı planlıyorum kendime. Kumaşlarım hazır, kalıbım hazır, sadece kesmesi ve dikmesi kaldı :)

 


Eeee hani laleler diyeceksiniz, lalelerim burada, hemen bir göz atın alttaki resme...




"Nasıl yani ??" dediniz mi?  Hemen anlatayım efendim; Pinterest'te gezerken rastladığım bir yöntem, lale soğanlarını toprakta değil de böyle vazo içinde yeşillendirip çiçeklendiriyorsunuz.



Malum çiçek  yetiştirmeyi severim, yöntem de denenmeye değer bir yöntem, hemen lale soğanları alındı, emektar vazoma taşlarla beraber yerleştirildi. Sadece kök kısmı suyun içinde kalacak şekilde içine su konuldu. Şimdi beklemedeyim. Ben bunu yaklaşık 15 gün önce yapmıştım, dün baktım soğanların birisi minicik yeşermiş. Bu arada soğanlarımın hepsinin kökleri var ama dediğim gibi henüz yeşermeye yeni yeni başlıyorlar. 




Merakla bekliyorum sonucu, umarım sonuç aşağıdaki resimdeki gibi olur :)


Share:

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım çok cici olmuş

    Lalelerde yakında olur galiba

    YanıtlaSil
  2. süpersin hayatım, aldığımız kumaşların boşa gitmeyeceğini görmüş oldum.. sencede ben bu lalelerden almalımıyım ? harika bi fikir...

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayan ziyaretçiler yorum bırakmak için lütfen Adı/Url seçeneğini seçiniz