11 Temmuz, 2013

Cuma Projesi-13

Bu yazıma ait resimleri mayıs sonunda taslak olarak kaydetmişim, hani olur da haziranda bir şeyler hazırlayamazsam, hazırda bulunsun diye...Haziranda hazır resimlere yazı bile yazamadım oysa :( Neyse kısmet Temmuz'aymış diyerek, sizlere çok severek ördüğüm bir lifi anlatmak istiyorum.

Bu lifin anlatımına Facebook'ta Hayata Dair Herşey adlı grupta rastladım. Grup üyelerindne Şükran Hanım çok güzle açıklamış, grubu mutlaka ziyaret edin, daha bir çok modelin açıklamasını detaylı bir şekilde paylaşıyorlar.


 



Hemen açıklamasına geçeyim. 
10 zincir çekerek başladım, halka yapıp içine 10 adet fıstık yaptım, her fıstığın arasında 3 zincir çektim.


Sonraki sırada 3 zincirlik boşlukların içine, 1 fıstık, 1 zincir, 1 fıstık, 3 zincir, 1 fıstık, 1 zincir, 1 fıstık yaptım. 3 zincir çektim, alttaki 3 zincirlik boşluğu atladım, bir sonrakine yine aynı şekilde 1 fıstık, 1 zincir, 1 fıstık, 3 zincir, 1 fıstık, 1 zincir, 1 fıstık yaptım. Bu şekilde toplam 5 köşe olacak şekild esıra sonuna kadar örmeye devam ettim.





3. sırada beyaz renge geçtim, beyaz renk ile, bir önceki sıradaki fıstıkların arasındaki 1 zincirin tepesine 1 fıstık yaptım. 1 zincir çektim, 3 zincirlik boşluğa 1 fıstık yaptım, 1 zincir çektim, aynı boşluğa 1 fıstık yaptım, 3 zincir çektim, yine aynı boşluğa 1 fıstık yaptım, 1 zincir çektim aynı boşluğa 1 fıstık yaptım. 1 zincir çektim alttaki bir zincirlik boşluğa 1 fıstık yaptım. İlk köşemiz bitti, sonraki köşeye geçmek için 3 zincir çektim, ve bir önceki köşede yaptıklarımın aynısını burada yaptım. Tüm köşeleri bu şekilde çalıştım.




Bir sonraki sırada yine somon renge geçtim ve yine köşelere birer zincirlik boşluklara birer fıstık, aralarına 1 zincir, 3 zincirlik boşluğa, 1 fıstık, 1 zincir, 1 fıstık,3 zincir, 1 fıstık, 1 zincir, 1 fıstık yaptım...


Bu şekilde lif istediğiniz boya gelinceye kadar örün. Kenarlarına daha önce burada yaptığım gibi fıstık tepesine pırtık (!) yaptım.

Yapacak herkese kolay gelsin :)
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder

Gmail hesabı olmayan ziyaretçiler yorum bırakmak için lütfen Adı/Url seçeneğini seçiniz