06 Temmuz, 2012

Cumanın Projesi /Project of Friday-1

İlk projemiz Lif örmek :))
Havalar çok sıcak, şişleri alınca koltuğumun altına (ne yazık ki öyle örebiliyorum) yapış yapış ter oluyorum...Bu yüzdne özellikle sıcaklar başlayınca tığ işine döndüm yine. Ufak, çabuk biten ne örebilirim diye düşünürken lifler geldi aklıma, uzun zamandır örmüyordum ve evde bir sepet dolusu rengarenk lif iplerim var. Hemen ufak bir araştırma yaptım, Google önüme bir sürü lif modeli döktü, ben de ucundan kıyısından başladım.

Kalpli lif

İlk lifim çok basit, lif örmeye ilk başlayanların bile rahatlıkla örebileceği bir lif. Fıstık yapmasını biliyorsanız bitmiştir :)
İhtiyacınız olan renkli lif ipleri, bir tığ ve biraz da sabır....haydi başlayalım

The project of Friday is to crochet a bathcloth.You will need a custom yarn for it (two different color, color A and B) and also 1,26 mm hook. And knowledge of crohet puff stitch. Let's begin!



Zincir çekerek başlıyoruz. Zincirin tepesine bir fıstık yapıyoruz. Ben genelde aynı yere 3 defa batarak yapıyorum fıstığı. Fıstığı sabitlemek için bir zincir çekin ve 2. fıstığı bu çektiğiniz zincire yapın. Bu şekilde toplam 9 fıstık yapın (resimlerde 6 fıstık var siz onu dikkate almayın )

Make a chain and make a puff stitch into this chain as shown above. Make a chain again and crochet another puff stitch in this chain. Make totally 9 puff stitches like this.



9. uncu fıstığın tepesine bir fıstık yapıyorsunuz ama bunu kapatmadan okla gösterilen yere (birini atlayıp 2. cisine) bir fıstık daha yapıp hepsini birlikte kapatıyorsunuz.Böylece bir kutucuk oluşuyor. Aşağıdaki resimde gösterilen yerlere fıstık yaparak sıra sonuna kadar örmeye devam ediyorsunuz.

On the 9.th puff stitch, make a puff stitch but do not pull yarn trough th loops, make another puff stitch at the point shown above (this point is the space between 8th and the 7th). This makes a square of puff stitches, and crochet puff stitches this way to the end of row.



Sırayı tamamlayınca geri dönün ve bir sornaki sırayı yine aynı şekilde örün. Bu şekilde toplam 4 sıra öreceksiniz.

At the end of the row turn and crochet the second row as shown below. Crochet 4 rows .




4 sıra ördükten sonra yeni sıraya başlayın ama bu yeni sırayı yarıda bırakacaksınız, yani toplam 4 kutucuk yapıp geri döneceksiniz. Yine 4 sıra örüp ilk kalbimizi tamamlayacağız.Bu şekilde 4 ayrı kalp öreceksiniz. 2 si farklı renk 2 si farklı renk olacka şekilde.

After 4 rows begin to crochet another row as before but you will crochet to the half of the row (you will have 4 squares). Then turn back and crochet another row and so on. You will have 4 rows of half way. When finished you will have first hearth . Crochet 2 hearths with color A , and 2 hearths with color B






Elimizde 4 ayrı kalp var şimdi , sıra geldi bunları birleştirmeye. Birleştirirken yine fıstık yapıyoruz. İlk önce birinci kalbin etrafına bir fıstık yapıp, fıstığın tepesine kirpiğini (kirpiği 3 zincir çekip fıstığın tepesine batarak yapıyoruz. aynı yere 3 defa 3 zincir çekip batıyoruz.) yaparak bitiririyoruz.Her bir kirpikli fıstık arasına 2 zincir çekilecek.Kalbin tepesinde ve uç noktasında nerelere batarak yapacağınızı resimde gösterdim.

 Now we will crochet an edging row around first heart. Edging is also with puff stitch but there is small difference here. crochet a puff stitch as before, *then chain 3, make a slip stitch athe top of this puff stitch, * repeat this 2 more times. On the above you will see how to make edging.


2.ci kalbin etrafını yaparken aynı şekilde yapıyoruz ama bir kenarını yaparken bitmiş olan kalple birleştiriyoruz.Bu şekilde 4 kalbi de birleştirip aşağıdaki resimdeki gibi bir lif elde ediyoruz.

Crochet edging of second heart like the first one but crochet one side with the first heart's edging together.Work all four hearts like this and you will have a cloth as shown below.


Resimde gördünüz gibi lifin ortası boş, ben daha önce ördüklerime o ortaya çiçek yapmıştım bu sefer, 8 zincir çekip bir halka yaptım ve kenarlara uyguladığım şeyi yaparak ortayı kapattım.

As you see there is a hole in the middle of the cloth, you can crochet a flower or somthing like that for it, or you can leave it empty, or as I did, chain 8, make a ring with a slip stitch and use edging pattern for the middle part.

Umarım anlatabilmişimdir. Yapacak olanalara kolay gelsin...

I hope it is clear enough, enjoy it!
Share:

10 yorum:

  1. cnım ablam
    nezamandır seniğ takip edip bişiler eklemediğini görünce merak etmiştim doğrusu.
    öncelikle eylülüme geçmiş olsun.havalardan dır.melis te aynı oldu 4 gün ateşi düşüremedik.
    utkuşa da geçmiş olsun.ben de senin gibi düşünüp bisürü lif ipi aldım ama başlayıp başlayıp yarım bıraktım.bu modeli bn de denesemmi acaba akşam :)liflerin devamı varsa bekleriz ablacım
    öpüyorum iknizi de kocaman :)
    pelin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saol pelincim ve size de geçmiş olsun...bence bu modeli mutlaka dene hem kolay hem de hoş duruyor...takıldığın bir ye rolurs ayaz, bunu foruma da ekledim oraya da yazabilirsin. liflerin devamı gelecek, nette gördüğümüz bir çok lifi bir de ben anlatmak istiyorum. bu proje forumla eş zamanlı olarak devam edecek...

      Sil
  2. ne güzel anlatmışsın yapmayanı döverler valla bu açıklamalarla:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denizcim teşekkürler, elimdne geldiğince açıklamaya çalıştım...umaırm yapmak isteyenlerin işine yarar

      Sil
  3. Kalp şeklinde olsun, neden olursa olsun :)
    Arşive alınmıştır, teşekkürler veee ellerine sağlııık :)

    YanıtlaSil
  4. sercancım nasılsın canım yavrun maşallah büyümüştür.epeydir görüşemedik emeklerine sağlık nekadar güzel anlatmışsın herzamanki gibi kolaygelsin canım sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. sanırım bunu yapabilirim

    tığ işini bilirim ama şişle aram iyi değil :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canısı sen bence daha zorlarını da yaparsın, o harika nakışları yapan ellere bunlar vız gelir :))

      Sil
  6. banucum çok cici oluyor mutlaka dene

    fundacım büyüdü maşallah, onunla ilgilenmekten pek buralara uğramaz oldum :)

    YanıtlaSil
  7. muchas gracias,ahora ya se como se hace.

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayan ziyaretçiler yorum bırakmak için lütfen Adı/Url seçeneğini seçiniz