22 Ocak, 2010

Yeni Bir Baktus!

Bu Baktus şallar çok cici...hem çabuk örülüyor, hem de hediye etmek için harika bir şey..kullanımı da çok rahat...Örmeyi bu kadar sevmişken Baktus'leri, biraz değişik modellerini öreyim dedim...Hatta bunu bizim forumdaki kızlar dedi (sevgili Demet'cim oldukça değişik ve güzelini de ördü bile), biz de hep beraber Fırfırlı Baktus Şalı örmeye karar verdik...

Baktus'leri daha önceki yazımdan biliyorsunuz, sevgili Strikkelise'nin tarifi, bu Baktus ise sevgili Daniela'dan... Tarifin orijinal adı Ruffled Baktus, ben Daniela'dan izin istedim ve çevirisini sizler için yayınlıyorum....Yapmak isteyenler buyrun...

Başlama: 21 Ocak 2010
Bitiş:-
Şiş: 4 mm
Yün: Alize Angora Gold Renk 27 (100gr)/550 mt
Şema: Daniela
Yapılışı: 10 ilmekle başlıyoruz.
1. sıra: Hepsini düz örün
2. sıra:Buna kısa sıra diyoruz; 7 ilmek düz, ipi öne alın, 8. ilmeği örmden düzden sağ şişe geçirin. örgünüzü çevirin ve aldığınız boş ilmek de dahil olmak üzere 8 ilmeği düz örün.

3. sıra:Hepsini düz örün

4. sıra: Hepsini düz örün

5. sıra:2. sıranın aynısı

6. sıra:8 ilmek düz örün, 1 artırın, kalanları düz örün

Aynen diğer Baktus'lerde olduğu gibi şal istediğimiz boyun yarısına gelinceye kadar bu 6 sırayı tekrar ediyoruz, istediğimiz boyun yarısına ulaştığımızda eksiltmeye başlıyoruz.

1. sıra: Hepsini düz örün
2. sıra:Buna kısa sıra diyoruz; 7 ilmek düz, ipi öne alın, 8. ilmeği örmden düzden sağ şişe geçirin. örgünüzü çevirin ve aldığınız boş ilmek de dahil olmak üzere 8 ilmeği düz örün.

3. sıra:Hepsini düz örün

4. sıra: Hepsini düz örün

5. sıra:2. sıranın aynısı

6. sıra:8 ilmek düz örün, 2 ilmeği birlikte düz örün, kalanları düz örün

Son 10 ilmek kalıncaya kadar eksiltmelere devam ediyoruz...10 ilmek kalınc ahepsini bir kesiyoruz ve örgüyü kapatıyoruz...





Umarım anlatabilmişimdir, aynen çevirdim vallahi...
Teşekkürler Daniela
Thank you Daniela for this lovely pattern...
Share:

6 yorum:

  1. zeynepgülneva23 Ocak 2010 00:47

    ellerıne saglık Sercan abla şal şimdiden çok guzel gorunuyor ayrıca rengide çok güzelmiş. tarif için ayrıca teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. zeynepcim benimki biraz yavaş ilerleyecek elimde başka işlerd evar biliyorsun...sizler bitirin d ebitmişini birgöreyim...eminim sizinkiler de çok güzel olacaktır...

    YanıtlaSil
  3. sercancım bu şal çok hoş oluyor,eve döner dönmez ben de yapmak istiyorum.ellerine sağlık canım kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  4. Canım benim,ben de merakla bekliyordum açıklamasını..forumdan önce bloguna bakayım dedim,ellerine sağlık açıklama için bitmiş halini de yakında görürüz inşallah..

    YanıtlaSil
  5. demetcim valla elimd eo kada rçok yaırm iş varki bitmiş halini yakında görmek imkansız gibi nerdeyse...of ya şöyle uyku muyku olmasa hep örebilsem de hepsini bitirebilsem...yeni şeylere başlasak hep beraber...

    YanıtlaSil
  6. Keşke örmüş olsaydınız 6. sıranın arkası hepsi düz çift sayılı sıralarda mı artırma yapacağız diyecektim ki sanırım öyle

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayan ziyaretçiler yorum bırakmak için lütfen Adı/Url seçeneğini seçiniz