Ana içeriğe atla

Kayıtlar

2010 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Selanik Bebek Hırkası Hakkında

Bunu yazmazsam çok büyük ayıp etmiş olacaktım, o yüzden çok geç olmadan iliştireyim bu yazıyı da bir yerlere..
Ördüğüm ve hem İngilizce hem de Türkçe açıklamalarını verdiğim Selanik Bebek hırkasını daha önce söylediğim gibi Yeni Moda Yün'den Süheyla Hanım'dan öğrendim ben. Aynı model Şık Düğme'nin öğreticisi olan Şermin Hanım tarafından da öğretiliyor ilgilenenlere. Şermin Hanım ve Süheyla Hanım bildiğim kadarıyla tanışıklar. Geçtiğimiz pazartesi bu hırkanın yapılışı TRT-1 deki Göznuru programında anlatılmış, anlatan Şermin Hanım. Bildiğim kadarıyla Şermin hanım her pazartesi Göznurun'da, mutlaka takip edin derim.
Sonuç olarak bu güzle hırkanın tarifi için hem Şermin Hanıma hem de Süheyla Hanıma ben çok teşekkür ediyorum ...

Selanik Bebek Hırkası

Bu hırkayı ilk gördüğümde dedim kesinlikle örmem lazım bir tane..Hatta hemen malzemelerini alıp başladım bir tane, ama malum telaşlardan dolayı bir türlü bitmedi hırka.Neyse tüm koşuşturma biter bitmez hırkamı bitirdim ve hemen ilk iş İngilizce çevirisini yapıp örneğiRavelry'ekoydum.

İlk örneğim, ilk İngilizce örneğim, umarım becerebilmişimdir.

Bu hırkayı Ihlamur Sokak'taki Yeni Moda yün'deki Süheyla Hanımdan öğrendim. Açıklamalarını en yakın zamanda ekleyeceğim.

For the pattern in English please click !

Sonunda Türkçe'sini de toparlayıp yazabildim, ama istediğim gibi değişiklikler yapamadım, dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım. Herhangi bir sorunuz olursa lütfen yazın....
Buyrun burdan indirebilirsiniz :)

Ben geldiiiiiimmmm!!!

Merhaba herkese, sonunda gelebildim! Ne zormuş şu tadilat ve taşınma işleri...Öyle komik ve sıkıcı bir durumdu ki anlatamam...Aslında mutlaka anlatmam lazım size yokluğumda neler olduğunu, neden bir türlü bloguma bir şeyler karalayamadığımı...

Her şey, eve tadilat yaptırmaya karar vermemizle başladı, dedik girmeden yaptıralım hiç olmazsa pisliğini, eziyetini çekmeyiz...Allah'ın izniyle demeyi ihmal etmişiz galiba :P Önce 10 gün sürecek tadilat 12 günün sonunda hala hiç ilerlememiş bir şekilde kaldı, haliyle eşim ustamızı göndermek ve yeni ustalar bulmak zorunda kaldı. Neyse o ustalar bizi bekletmeden hemen eve girdiler. Ama bu arada eşim 10 günde bitecek diye tadilat, hem nakliye ile anlaşmıştı, hem de oturduğumuz evin sahibine çıkacağımız tarihi vermişti. Öyle ki nakliyeciler bizim eşyaları toplarken, eski evi tutan kiracılar bizim boşalttığımız odaları temizliyor, bir kısmı da kendi evlerindeki eşyaları nakliye aracını yüklüyor ve bizim evden gitmemizi bekliyorlardı :( Bu arada …

Hanımelim ve Ben

Bir süredir bloguma herhangi bir giriş yapmamıştım. Aslında hep aklımda ama erteleyip durdum...Filiz hanımın yorumundan sonra en azından neden sessiz olduğuma dair bir şeyler yazsam iyi olur diye düşündüm. Bu arada Filiz hanımcım yeni evinizde, yeni okulunuzda sizlere hep güzel hayırlı günler diliyorum...Herşey gönlünüzce olur umarım. 
Bir süredir taşınma telaşı gibi bir telaş içindeyiz, aslında biraz da "taşınamama" telaşı:). Temmuz başında tatilden dönmüş apar topar Dikmen'deki evi satmış ve yine apar topar (bir gün sabah kahvaltıdan sonra ev bakmaya çıkmış, baktığımız 3.cü evi satın almaya karar vermiştik zira) ev almıştık...Tapu dairelerinde geçen günlerin ardından evimizi aldık ama ne yazık ki hala taşınamadık. Eski ev sahibi umarım bu pazar taşınacak ve sonrasında biz bir-iki tadilat yapıp evimize taşınabileceğiz. Tabi bu arada ben boş durmuyorum evde her şeyi kolilere, hurçlara topluyorum ...Bu telaş arasında bir d e4 günlük bir dişeti tedavim oldu, Ramazan da üzer…

Pembe Merserize Şal

Bu yaz ilk defa merserize iplerle bir şeyler ördüm. Merserize iplerin sentetik olduğunu düşündüğüm için çok fazla sıcak bakmıyordum aslında merserize ipleri kullanmaya. Ama fikrim değişti. İlk şalımı Yarn Art'ın Summer' ı ile ördüm ve arkası geldi. Henüz geridrmediğim ve bitirmediğim şallarımı da umaırm en kısa zamanda sizlerle paylaşırım.  Gelelim pembe merserize şalıma...Bu şalın örneği her zamanki gibi Ravelry'den. Adı Traveling Woman, örneğin sahibi ise tanıdık, daha önce Saroayan'ını ördüğümüz sevgili  Liz Abinante . Ben her zamanki gibi bu şalı da büyük bir zevkle ördüm...
Bu güzel örnek için sevgili Liz Abinante'ye çok teşekkürler. Thanks to Liz Abinante for this lovely pattern...



Pelin'in düğünü ve Haruni Şal

Hanımelim'den tanıdığım ve tanıdığıma mutlu olduğum Pelin'ciğim (nam-ı diğer Nuryüzlüm; Hanımelim'de biz onu öyle biliyoruz) bu yaz evleniyor. Geçen yaz o bana düğünüm için çok cici bir gelin şalı hediye etmişti, ben de ona kendi yaptığım, emek verdiğim bir hediye vermek istedim. Aslında çeyizine, evine bir şeyler yapacaktım ama tembelliğim mani oldu:) Ben de ona güzel bir gelin şalı örmeye karar verdim. Pelin bildiğim kadarıyla Haruni'yi çok beğenir, ama ne yazık ki hem ablasının doğumu, hem d edüğün hazırlıkları yüzünden, Hanımelim'de bizimle örmeye fırsatı olmadı. O öremeyince ben öreyim bari Pelin'e diye düşündüm...Ve karşınızda Pelin'in gelin şalı...



Şalı bitireli çok oldu ama Pelin görmeden buraya eklemek istemedim. Henüz Pelin'e gönderemedim ama geçenlerde netten resimlerini gösterdim, ilk gören o oldu. Artık sizinle de paylaşabilirim yani :)


Çok zevkle ve kolaylıkla ördüm bu şalı.Çok severek ördüm; umarım Pelin'de hep güzel günlerde kullanır…

Eliina Şal

Bu şalı bitireli çok oluyor,hatta ikincisini de ördüm...ama elim deyip bir bloguma koyamadım. Modeli ilk gördüğümde bu kadar hoş bir şal  olacağını tahmin etmemiştim, hem hoş bir şal, hem de örmesi çok kolay.


Şalın tarifi sevgili Lankakomero'ya ait...Şalın orjinaline Ravelry'den ulaşabilirsiniz. Ben Lankakomero'nun izniyle tarifi Türkçe'ye çevirdim ve Hanımelim'de yayınladım. Önümüzdeki günlerde çeviriyi Ravelry'de de bulabilirsiniz.

Başlama: 16  Mart 2010
Bitiş: 11 Mayıs 2010
Şiş: 4,5 mm
Yün: Kartopu Loren Simli
Şema: Eliina by Lankakomero

Gezdim, tozdum ama boş durmadım!

Bu yıl sanırım ben leyleği havada gördüm! Nisan ayında ailemin yanına, memlekete gitmiş, ordan da Afyon'a geçmiştim, üzerinden bir ay geçmeden bu sefer de eşimin memleketine küçük bir gezi yaptık:) Mayıs sonunda Urfa'ya gittik; gezdik, görülesi mekanları gördük, ben hasta oldum geldik :) Urfa çok sıcaktı, eh bende de saman nezlesi olma gibi bir meziyette olunca, ben yaz başında o sıcakta grip olup geldim.


Hasta olunca da hem blogumu hem de forumu bir hayli ihmal ettim...Sizlerle Urfa'nın en ünlü mekanı, Balıklı Göl'den bir kaç resim paylaşayım...Mutlaka gidin grün derim, Hz. İbrahim'in doğduğu mağara, Hz Eyüp'ün sabır mekanı, tüm bunlar gerçekten güzel, görülmeye değer yerler...Tüm bunların yanısıra Urfa oldukça modern ve gelişmiş bir şehir.Etrafında hiç yeşil alan olmamasına rağmen şehir yeşillendirilmiş, hele ki Balıklı Göl ve etrafı, çölde bir vaha gibi olmuş....Fırsat geçerse elinize mutlaka gidin görün derim Urfa'yı...


Balkon Çiçeklendirme-2

Bahar geldi balkonlar çiçeklensin dedik Nilay'la düştük yollara... Ben geçen hafta bir kaç çiçek biraz d afesleğen almış dikmiştim, bu hafta balkonumu iyice bir renklerdim...

Geçen hafta aldığım ceylan gözlerinin yanına bu hafta, petunyalarımı ve aslanağızlarımı ekledim...Balkon çiçeklendirmek isteyenlere tavsiye ederim mutlaka bu çiçeklerden edinin..Bir de sardunyalar var, benimkiler pencere önünde, onların resimlerini çekemedim, çiçeklensinler onalrı da resimlerim sizler için...

Geçen pazar eşimle balkonumuzda çay keyfi yaptık, hatta ben örgümü ördüm, inanılmaz keyfiliydi...Ankara akşamları hala biraz serin, henüz akşamları çok vakit geçiremiyoruz ama, yaza inşallah benim adres hep balkon olacak :))


Bir de unutkanım ben :P

Bahar geldi, balkonumu çiçeklendirmeye başladım dedim, size çiçeklerimin resmini ekleyecektim, unuttum :P 
Bu balkon çiçeklendirme hareketinin ilk aşaması. Saksıları aldım ama çiçekleri yok, yakında onlara da çiçek alacağım...Bir bakın şu resimlere, çok güzeller değil mi??


Bu da garip fesleğenlerim, msi gibi koksunlar diye masaya koydum :)

Tembelim ben tembel!

Of ne çok olmuş yazmayalı!! Vallahi tembelim ben, ne vardı uzatacak arayı bu kadar??
Ama boş durmadım, tüm yarım işlerimi bitirdim, sonra sevgili Gamze Hanım için 4 güzel (umarım o da böyle düşünüyordur) şal ördüm, diyete başladım, hipotroidi oldum :)) Çok şey yaptım, çoook...
Yazmadığım bunca zaman içinde, Hilary Smith Callis' in örmekten çok zevk aldığım güzel bir şalını bitirdim, tasarımcısından çevirisini yayınlamak için izin aldım ve örmek isteyenler için çevirdim; Citron ...
Bugün ilk defa huzurlarınıza çıkacka olan yeni asistanım Şükufe'nin (Şükufe resimdeki mankenimdir)  katkılarıyla...


Başlama: 30 Mart 2010
Bitiş:12 Nisan 2010
Şiş: 4 mm
Yün: Alize Angora Gold Batik Design
Şema: Citron by Hilary Smith Callis

Citron açıklaması:

Artırmalarda M1L veya M1R tekniğini kullanın, ilgili video burada bulabilirsiniz.

9 ilmekle başlayın.
1.sıra: 3 düz, 3 ters, 3 düz
2. sıra: 3 düz, [1artır , 1 düz] 3 defa tekrar edin, 1 artır, 3 düz
3. sıra: 3 düz, aralar ters, 3 düz
4. sıra: hepsi d…

Benim "Yüncüm"

Arkadaşlar arasında konuşurken veya forumda sık sık "Yüncüm" kelimesini kullanırım; "yüncüme gittim, yeni yünler aldım" ya da "off ne kadar ucuz yünler aldım siz de mutlaka uğrayın yüncüme" gibi...Uzun zamandır sizleri yüncümle tanıştırmak istiyordum kısmet bugüneymiş. Ankara'lı hanımlar resimleri görünce "aaa ben biliyorum burayı diyeceklerdir", mutlaka daha önce görmüşsünüzdür. Görmeyenler, bilmeyenler içinse hemen anlatayım nerede bu "yüncüm"...



Kızılay'ın yüncüleriyle mehşur İzmir Caddesine çok yakın, Tiryaki Pasajında. Bulvar'dan girdiğinizde bir kat aşağıya ineceksiniz. İnerken merdiven boyunca yünler eşlik ediyor zaten sizlere...İzmir Caddesi tarafından girerseniz pasaja, 2 kat aşağıya ineceksiniz. Burası Kartopu'nun bayisi, ama Kartopu dışında Nako, Alize, Bravo ve diğer markaları da bulabiliyorsunuz. Özellikle Kartopu'nun ihraç yünlerine bir göz atın derim...Hem çok ucuzlar, hem de çok güzeller...

Saroyan Atkı

Atkıya başlayalı nerdeyse 1 hafta oldu, örmesi çok zevkli, kolay v güzel bir atkı ama araya Nako'nun Ankara'daki etkinliği girince ne yazıkki pek ilerleme kaydedemedim. Etkinliğe Amerikan servislerimi yetiştireceğim diye uğraşırken bir de parmaklarımı yakınca bir süre iş göremez bir halde kalacağım gibi...şimdi en çok kullandığım baş parmaklarım ve işaret parmaklarım su toplayıp patlamış durumda, kabuk kabuk dökülmekte...

Neyse sizi bekletmek istemedim her şeye rağmen, ve ördüğüm kadarıyla Saroyan atkımı resimledim, gerekli izinleri aldım, çeviriyi yaptım ve işte ekliyorum...
Başlama: 30 Ocak 2010
Bitiş:-
Şiş: 3,5 mm
Yün: Orlis Linda Renk 00615 50 gr
Şema: Saroyan by Liz Abinante
Türkçe Açıklama: Saroyan Türkçe

Bu güzel atkı ve çevirisi yayınlamama izin verdiği için Liz Abinante'ye çok teşekkür ediyorum.

Thank you Liz Abinante for this lovely pattern and for your permision to publish the translation

Bir Baktus daha bitti!

Bitirdim volanlı Baktus'umu, hemen yenisine başlamayı düşünüyorum. Biraz daha değişik bir model, bazı arkadaşlar ördüler, bir de ben deneyeyim...Tarifin sahibine mail attım, bekliyorum, izin verirse tarfiin Türkçesini hemen koyarım bloguma..

Başlamayı düşündüğüm Baktus şalın adı Saroyan


Bebek Battaniyesi (Waffle Blanket by Alexis Layton)

Yarım kalan battaniyemin yünlerini hala bulamadım...Sizler için örneğin sahibinden izin alıp tarifini yayınlıyorum.Aşağıdaki resim battaniyenin bitmiş hali...




Başlama: 10 Ocak 2010
Bitiş:-
Şiş: 5 mm
Yün: Kartopu Gonca Renk K 291 400 gr
Şema: Waffle Blanket by AlexisLayton
Yapılışı:Ben 142 ilmek attım. Benim yünüm ve şişimle 142 ilmek 80 cm eninde bir bebek battaniyesi yapıyor. Siz kullanacağınız ip ve şişe göre, 4 ün katları artı 10 ilmek şeklinde ilmek atın.
9 sıra düz örün
9 sıra düzden sonra örneğe başlıyoruz.
1. sıra: Tamamını düz örün
2. sıra:5 ilmek düz, *4 ters, ip dola*,  işaretin arasını sonda 5 ilmek kalıncaya kadar tekrar edin, 5 düz
3. sıra:
5 düz, *doladığınız ipi şişten düşürün, bir ip dolayın, 1 ilmeği örmeden şişe alın, 3 düz örün, örmeden aldığınız ilmeği ördüğünüz 3 ilmeğin üzerinden geçirin*, 5 düz
4. sıra:
5 düz, aradaki tüm ilmekler ters, 5 düz
Battaniye istediğiniz boya ulaşıncaya kadar bu 4 sırayı tekrar tekrar öreceksiniz. İsteidğiniz boya ulaşınca 4. sıradan sonra 9…

Yeni Bir Baktus!

Bu Baktus şallar çok cici...hem çabuk örülüyor, hem de hediye etmek için harika bir şey..kullanımı da çok rahat...Örmeyi bu kadar sevmişken Baktus'leri, biraz değişik modellerini öreyim dedim...Hatta bunu bizim forumdaki kızlar dedi (sevgili Demet'cim oldukça değişik ve güzelini de ördü bile), biz de hep beraber Fırfırlı Baktus Şalı örmeye karar verdik...

Baktus'leri daha önceki yazımdan biliyorsunuz, sevgili Strikkelise'nin tarifi, bu Baktus ise sevgili Daniela'dan... Tarifin orijinal adı Ruffled Baktus, ben Daniela'dan izin istedim ve çevirisini sizler için yayınlıyorum....Yapmak isteyenler buyrun...

Başlama: 21 Ocak 2010
Bitiş:-
Şiş: 4 mm
Yün: Alize Angora Gold Renk 27 (100gr)/550 mt
Şema: Daniela
Yapılışı: 10 ilmekle başlıyoruz.
1. sıra: Hepsini düz örün
2. sıra:Buna kısa sıra diyoruz; 7 ilmek düz, ipi öne alın, 8. ilmeği örmden düzden sağ şişe geçirin. örgünüzü çevirin ve aldığınız boş ilmek de dahil olmak üzere 8 ilmeği düz örün.

3. sıra:Hepsini düz örün

4. sıra: H…

Yarım Kalanlar

Geçen hafta yazdıklarımın üzerinden hemen bu yazıyı yazıyor olmak ne kadar zor...Hemen yazacağım, uzatmak, kelimelerle oynamak ya da süslemek yok...Ben bebeğimi kaybettim...Üzerinden bir hafta geçti, gerçi onun kalbi duralı çok daha uzun zaman olmuş...Neyse düşünmek, üzerine yorum yapmak yok...Düşündükçe beni içine çekiyor çünkü...

Operasyondan sonra çok fazla ayakta kalamadığım, ağrılarım olduğu ve genelde uzanmak zorunda kaldığım için, hemen aldım elime örgümü.Hem uzanırken yapabileceğim, hem de kafamı meşgul edebileceğim bir şey olduğu için harıl harıl bir şeyler örmeye başladım...Kendi bebişime öremedim ama, doğum yapacak bir arkadaşımın bebişi için güzel bir battaniye örneği buldum ve hemen bir heves başladım...Ne yazıkki benim bebiş heyecanım gibi bu battaniye de yarım kaldı...Elimdeki yünler ancak battaniyenin yarısına  yetiyor ve kötü haber yüncümde ne yazıkki aynı renk yok! Kendi yüncüm -ki Kartopunun bayisidir- dışında bir çok yere baktım ama ne yazıkki bulamadım...O yüzden …

Uzun süren sessizliğim ve Baktus Şal

Uzun bir süredir bloguma hiç bir şey yazmıyorum...Görünüşünde bazı değişiklikler yaptım, bazı öğeler ne yazıkki kayboldu...özellikle de arkadaşlarımın blogları, ama en kısa zamanda onu da yerine koyacağım...
Sessizliğimin en büyük nedeni çok güzel bir beklentinin içine girmiş olmam; bebişim  geliyor! Allah izin verirse yaza bir bebişim olacak! Bu konudaki gelişmeleri ilerde daha detaylı yazarım, şimdi bu sessizlik döneminde ne yaptığıma gelelim.

Biliyorsunuz Feather & Fan Comfort şal başlamıştım, sonunda bitirdim, ne yazıkki henüz gerdirmedim, en kısa zamanda gerdirip son halini buraya koyarım.

Bir de Baktusşal ördüm 2 tane...Baktus şal ne diyeceksiniz...bunlar minik şallar, hatta atkılar...kullanımı çok rahat, bizim puşi (poşi)lere benziyor...Kökeni yanlış hatırlamıyorsam Norveç, ben şalın tarifini her zamanki gibi Ravelry'den aldım. Ama blogumda yayınlamak için tarifin sahibinden izin almam gerekti.Onun izniyle sizlere minik şal-atkının tarifini veriyorum.

Başlama: Aralık 200…